ΑΛΙΕΥΣ
Καλώς ήρθατε στην ψαράδικη παρέα μας.
Αναζήτηση
 
 

Αποτελέσματα Αναζήτησης
 


Rechercher Σύνθετη Αναζήτηση

Πρόσφατα Θέματα
» Tai Rubber το χειμώνα με το Boat&Fishing
Τετ Ιαν 24, 2018 7:59 am από panpan

» L.R.F. από την βάρκα...i love light game!!!!
Τρι Σεπ 12, 2017 6:14 am από panpan

» Λίγα λόγια για το Tai Rubber Part 2
Πεμ Ιουν 08, 2017 9:34 pm από panpan

» Tai Rubber
Δευ Απρ 10, 2017 10:47 pm από panpan

» Σεμινάριο για την τεχνική του Tai Rubber στην έκθεση Boat&Fishing
Τρι Μαρ 21, 2017 6:54 am από panpan

» Το ψάρεμα του Λούτσου το χειμώνα.
Σαβ Φεβ 11, 2017 1:01 am από panpan

» Ο Γερμανός ή Κουρκούνα
Παρ Φεβ 10, 2017 10:50 pm από panpan

» Λίγα λόγια για την τεχνική του Tai Rubber
Τετ Ιαν 04, 2017 10:56 pm από panpan

» Ένα ψάρεμα με τσαπαρί της Haybusa
Δευ Δεκ 05, 2016 11:52 pm από panpan

»  Ψάρεμα Χταποδιού: Η δικιά µας µπρακαρόλα
Δευ Δεκ 05, 2016 11:48 pm από panpan

» Καθετή για όλους
Κυρ Οκτ 16, 2016 11:28 pm από panpan

» Συντήρηση & καθαρισµός µηχανισµού – καλαµιού
Παρ Οκτ 14, 2016 1:49 am από panpan

» Μηχανισμός Surf Daiwa Emcast Surf 5000A
Πεμ Σεπ 15, 2016 6:20 am από panpan

» Storm Gomoku Adajo max 100gr
Πεμ Σεπ 15, 2016 6:10 am από panpan

» Μεγάλος Διαγωνισμός alieusonline
Τετ Αυγ 31, 2016 8:50 am από panpan

» Κατασκευή Inchiku
Παρ Ιουλ 08, 2016 9:38 pm από panpan

» Πιάστηκε Λευκός στη Σύρο
Παρ Ιουν 10, 2016 10:59 pm από Admin

» SHORE JIGGING με τον Παναγιώτη Φιλόπουλο
Τρι Ιουν 07, 2016 11:03 pm από Admin

Εικονοθήκη



Τα φρένα των μηχανισμών και οι … σχολές τους

Πήγαινε κάτω

Τα φρένα των μηχανισμών και οι … σχολές τους

Δημοσίευση από Admin Την / Το Κυρ Νοε 04, 2012 1:05 am

Στο κεφάλαιο αυτό θα αναφερθούμε στα φρένα των μηχανισμών και στη χρησιμότητά τους κατά τη διάρκεια του ψαρέματος. Η χρήση των φρένων μπορεί να είναι απλή στην εφαρμογή της, κρύβει όμως πολλά μυστικά που αξίζει να τα αναλύσουμε όχι τόσο σαν «οδηγίες προς ναυτιλλομένους», αλλά σαν ένα επιπλέον ατού στα ψαρέματά μας.

Κατά τη διάρκεια μιας ψαρευτικής εξόρμησης, συνήθως φροντίζουμε να παίρνουμε μαζί μας ό,τι πιο αξιόπιστο και λειτουργικό εργαλείο έχουμε στην κατοχή μας.
Οι λόγοι πολλοί, κυρίως όμως για την στιγμή εκείνη που οραματιζόμαστε ότι κάτι καλό θα τιμήσει το δόλωμά μας. Κι εμείς θα πρέπει να το ψαρέψουμε και να το βάλουμε στην απόχη μας! Ένα από αυτά τα αξιόπιστα και λειτουργικά εργαλεία, είναι και ο μηχανισμός του καλαμιού μας και μάλιστα λαδωμένος κι ετοιμοπόλεμος.



Με όποια τεχνική κι αν ψαρέψουμε (πλην του απίκο) θα χρειαστούμε αξιόπιστους και λειτουργικούς μηχανισμούς, που τελικά θα μας βοηθήσουν να διευκολύνουμε τις καταστάσεις, αν αυτό χρειαστεί, ή τουλάχιστον θα μας κάνουν να αισθανόμαστε σίγουροι ότι ψαρεύουμε σωστά!
Τι εννοούμε όμως όταν λέμε ψαρεύουμε σωστά;

Εννοούμε ότι ανάλογα με τις επικρατούσες συνθήκες του καιρού και των ψαριών που κυνηγάμε, στήνουμε τα εργαλεία μας, με την προσδοκία ενός καλού ψαριού, ή τουλάχιστον μιας γεμάτης αδρεναλίνη μάχης!

Συνταγές επιτυχίας στο ψάρεμα δεν υπάρχουν, ή αν θέλετε, όπως εμείς υποστηρίζουμε, στο ψάρεμα δεν υπάρχουν κανόνες! Ωστόσο, η εμπειρία μας έχει δείξει ότι ανάλογα με τα ψάρια και τον καιρό που ψαρεύουμε, πρέπει να στήσουμε κατάλληλα τα ψαρευτικά μας «όπλα», με σκοπό την ομαλότερη διεξαγωγή μιας μάχης, με το όποιο ψάρι χτυπήσει τα δολώματά μας.

Εδώ σ’ αυτό το σημείο βρίσκεται μια μεγάλη διάσταση απόψεων, όσον αφορά τον τρόπο που στήνονται τα εργαλεία μας και για τις ανάγκες αυτού του άρθρου, εν προκειμένω, οι μηχανισμοί των καλαμιών μας. Έτσι, υπάρχουν πολλοί ψαράδες που αναλογα με την τεχνική βέβαια ψαρεύουν με ανοιχτά φρένα και πολλοί ψαράδες που ψαρεύουν με κλειστά φρένα.

Ας αναλύσουμε όμως αυτές τις δύο ψαρευτικές καταστάσεις, που - με την καλή έννοια – διχάζουν τον ψαρευτικό κόσμο…


Φρένα του μηχανισμού


FOTO 1


FOTO 2

Τα φρένα σ’ ένα μηχανισμό κυρίως βρίσκονται σε δύο σημεία: 1ον πάνω στην μπομπίνα (φωτό 1), με τη μορφή πεταλούδας και 2ον κάτω στη βάση του μηχανισμού (φωτό 2), με τη μορφή της τάπας.
Όπως όλα τα βιδωτά σπειρώματα, ξεμπλοκάρουν προς τα αριστερά και σφίγγουν προς τα δεξιά. Όσο σφίγγουμε τα φρένα, τόσο πιο δύσκολα γυρίζει η μπομπίνα και κατά συνέπεια, η πετονιά συμπεριφέρεται ανάλογα. Δηλαδή, με ανοιχτά φρένα η πετονιά φεύγει ευκολότερα από την μπομπίνα και τους οδηγούς του καλαμιού και με κλειστά φρένα η πετονιά δυσκολεύεται να ξετυλιχτεί ή δεν τραβιέται καθόλου, αν τα φρένα είναι τελείως κλειστά.

Μ’ αυτό τον τρόπο περιγράψαμε τρία πολύ βασικά σημεία όσον αφορά την λειτουργία των φρένων στο ψαρεμά μας, που είναι τ’ ανοικτά φρένα, το όριο θραύσης και τα κλειστά φρένα. Τρεις διαφορετικές ψαρευτικές καταστάσεις, που θα μας φανούν χρήσιμες στην πορεία του ψαρέματός μας. Έτσι λοιπόν, όπως συνηθίζουμε να λέμε, δημιουργούνται οι άτυπες σχολές των ανοικτών και των κλειστών φρένων.

Ψάρεμα με ανοιχτά τα φρένα του μηχανισμού

Σε μέρη που κρατάνε ορισμένα ψάρια όπως λαβράκια, τσιπούρες, μουρμούρες και γενικά βυθούς ομαλούς, αμμώδεις, με λίγες φυκιάδες, το ψάρεμά μας συνεχώς γίνεται εύκολα και με αρκετές επιτυχίες στο ενεργητικό του. Ειδικά όσον αφορά τον εξοπλισμό μας, τα πράγματα απλοποιούνται και τα εργαλεία μας ψαρεύουν σωστά, στο σωστό χρόνο και με ευνοϊκές συνθήκες, ακόμα καλύτερα.
Ένας παράγοντας που μπορεί να βοηθήσει αυτή την διαδικασία γι αυτούς τους βυθούς και για τα συγκεκριμένα ψάρια που κυρίως θα κυνηγήσουμε, είναι τα ανοικτά φρένα των μηχανισμών μας!

Τα ψάρια αυτά και περισσότερο η τσιπούρα και το λαβράκι, όταν έχουν περιθώριο διαφυγής λόγω της μορφολογίας του βυθού τις περισσότερες φορές αφού δει και τσιμπήσει το δόλωμά μας, το αρπάζει και τρέχει να φύγει ή για να φάει πιο κάτω, ή για να ελευθερωθεί απ’ το κακό που το βρήκε! Έτσι, το ιδανικό του πράγματος είναι σ’ αυτές τις περιπτώσεις το ψάρι να μπορεί να «τραβήξει» πετονιά από τον μηχανισμό με ευκολία. Αν θέλετε να εξειδικεύσουμε πιο πολύ τις καταστάσεις, θα λέγαμε το ψάρι να πάρει και να φάει το δόλωμα, χωρίς να υποψιαστεί κάτι, πάντα σε συνδυασμό με τα κατάλληλα παρελκόμενα (συρόμενα βαρίδια, λεπτά παράμαλα, κ.ό.κ.). Έτσι εδώ τα ανοιχτά φρένα, δηλαδή η πετονιά να τραβιέται εύκολα από τον μηχανισμό κι από το καλάμι, είναι ό,τι καλύτερο και δόκιμο, ειδικά για τις παραμέτρους του βυθού και των ψαριών που αναφέραμε.

ΠΡΟΣΟΧΗ! Στη διαδικασία προρύθμισης των φρένων κατά τη διαδικασία του ψαρέματος! Δηλαδή, κατά τη διάρκεια της βολής τα φρένα του μηχανισμού είναι τελείως κλειστά. Όταν ρίξουμε την αρματωσιά μας και στήσουμε το καλάμι στη βάση του, τότε τα φρένα τα ανοίγουμε σχεδόν τελείως.
Όταν κάποιο ψάρι τσιμπήσει και αρχίσει να παίρνει φρένα, δεν αρπάζουμε το καλάμι. Το αφήνουμε να σταματήσει και πριν καρφώσουμε, ρυθμίζουμε τα φρένα στο λεγόμενο όριο θραύσης για να μπορέσουμε να παλέψουμε το ψάρι ανεξάρτητα από το πόσο δυνατό είναι και από τα «κεφάλια» που θα μας κάνει.

Ψάρεμα με κλειστά φρένα του μηχανισμού

Υπάρχουν τόποι και βυθοί που επιβάλλεται - κατά την προσωπική μας άποψη – τα φρένα των μηχανισμών να είναι κλειστά. Οι τόποι αυτοί είναι συνήθως οι δύσβατοι και οι βραχώδεις βυθοί, οι μεικτοί βυθοί και οι βυθοί με τις μεγάλες αποχές, δηλαδή τα απότομα κατεβάσματα σε μεγάλα βάθη, όπου δημιουργούνται μεγάλα «μπόσικα» στις πετονιές μας. Ο λόγος που πιστεύουμε ότι εκεί πρέπει να ψαρεύουμε με κλειστά φρένα, είναι κυρίως το γεγονός της μη ομαλής μορφολογίας του βυθού. Δεν θέλουμε δηλαδή το ψάρι που θα πιαστεί να πάρει μέτρα από την πετονιά μας και να πάει να κρυφτεί, ή το χειρότερο, να βραχώσει κάπου, που εύκολα σε τέτοιους βυθούς βρίσκει…

Επίσης, σε τέτοιους τόπους τα ψάρια αρπάζουν το δόλωμα αμέσως, αφού (μάλλον) δεν έχουν την πολυτέλεια να διαφύγουν εύκολα, ή μπορεί και να μην θέλουν να το κάνουν, αφού εκεί μένουν, όπως για παράδειγμα συμβαίνει κατά κόρον με τους σαργούς.

Εν κατακλείδι και όπως υποστηρίζουμε, στο ψάρεμα δεν υπάρχουν συνταγές επιτυχίας. Έχουμε ακούσει να πιάνονται τσιπούρες και μουρμούρες με κλειστά τα φρένα και μάλιστα αξιόλογα ψάρια, όπως έχουμε ακούσει να πιάνονται και σαργοί σε δύσβατα κομμάτια και πολύ δύσκολους βυθούς με ανοικτά φρένα… Περί ορέξεως και επιλογών… ουδέν σχόλιο.
Αυτό που έχουμε εμείς να πούμε είναι ότι προτιμούμε να ακολουθούμε την συνήθη και πεπατημένη τακτική και κατόπιν την πολύχρονη εμπειρία, τουλάχιστον έχουμε βγάλει τα συμπεράσματά μας. Αυτά είναι που μοιραζόμαστε μαζί σας. Ακολουθώντας μέρα με τη μέρα και ψάρεμα με το ψαρεμα την συμπεριφορά των ψαριών που τιμάνε τα εργαλεία μας, συμπεριφερόμαστε κι εμείς ανάλογα και μαθαίνουμε ολοένα και περισσότερο… Αυτό είναι εξάλλου το ψάρεμα!
Μια συνεχής και προγραμματισμένη διαδικασία, που πολλά έχει να μας δώσει και λίγα να μας πάρει…


ΜΟΤΟ
ΠΡΟΣΟΧΗ! Στη διαδικασία προρύθμισης των φρένων κατά τη διαδικασία του ψαρέματος!



Του Κώστα Καρούση

Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 503
Βαθμολογία θέματος : 8084
Reputation : 2
Ημερομηνία εγγραφής : 03/06/2010

http://alieus.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης